Stagemogelijkheid bij Erasmus Medisch Centrum - huisartsenpraktijk

Nieuws - 27 mei 2020 - Communication

De corona-pandemie heeft een impact gehad op de huisartspraktijken, waarbij veel praktijken de openingstijden tot een absoluut minimum hebben moeten beperken. Maar nu de druk op het gezondheidssysteem de afgelopen weken is afgenomen, overwegen sommige huisartspraktijken om de reguliere kantooruren te hervatten. Dit leidt tot de uitdaging van sociale afstand, inclusief de 1,5 meterregel die in hun dagelijkse praktijk moet worden geĂŻmplementeerd. Huisartsen vragen hoe ze dit moeten aanpakken.

Het Erasmus Medisch Centrum is daarom dringend op zoek naar een enthousiaste stagiair die dit interessante onderwerp wil onderzoeken. Hoe zou jij patiëntenstromen in de huisartspraktijk benaderen nu het lijkt alsof het coronavirus nog enige tijd bij ons zal zijn? Hoe kun je andere vormen van consultatie, zoals videobellen, integreren in de huisartspraktijk om de toestroom van patiënten te verminderen? Dit is een actueel probleem en het biedt je de kans om een ​​directe bijdrage te leveren aan de oplossing.

Deze stage, die voortkomt uit het Convergence-initiatief tussen TU Delft, Erasmus Medisch Centrum en Erasmus Universiteit Rotterdam, is geschikt voor masterstudenten en biedt de mogelijkheid om door te gaan met afstuderen. Het is een project van drie of zes maanden. De student werkt vanuit een huisartsenpraktijk in Rotterdam of omgeving Ă©n moet meteen kunnen beginnen.

GeĂŻnteresseerd in deze uitdaging? Neem contact op met universitair docent Armagan Albayrak.