Human Factors NL scriptieprijs 2020 voor Lindsey Vermeer

Nieuws - 12 november 2020 - Communication

Met haar exoskelet voor jongens met de spierziekte van Duchenne heeft IO-alumna Lindsey Vermeer de Human Factors NL scriptieprijs 2020 in de wacht gesleept. Haar ontwerp dat te zien was tijdens de Dutch Design Week dit jaar, omvat een hulpmiddel wat kan meegroeien met de jongens naarmate ze ouder worden. Vooral de interface en het gebruik van een videogame controller sloegen aan bij de doelgroep met spierdystrofie.

“Lindsey heeft zich goed verdiept in de doelgroep en context middels literatuuronderzoek en het ontwerp is in co-creatie met de doelgroep gemaakt! Er is een mooie interface gebouwd met te selecteren elementen. De doelgroep is klein en de evaluatie beperkt van omvang, maar de impact voor de doelgroep is groot”, aldus de jury van Human Factors NL. “De scriptie van Lindsey Vermeer onderscheidde zich door een helder geschreven verslag, bruikbaarheid voor de kinderen met spierziekte en innovatieve interfaces."

De Human Factors NL Scriptieprijs is voor HBO en universitaire afstudeerscripties die een sterk voorbeeld zijn van afstudeerwerk op het gebied van human factors en ergonomie en wordt jaarlijks uitgereikt. Het afstudeerproject kan onderzoek betreffen en/of de ontwikkeling van een product, een dienst of een product-dienstcombinatie.

De jury voor de Human Factors NL Scriptieprijs 2020 bestond uit:

• prof. dr. Hein Daanen, Vrije Universiteit (voorzitter)
  • dr. Lottie Kuijt-Evers, Haagse Hogeschool
  • Annechien Verkuyl, MSc, vhp human performance