iF Design Award voor Stacey Yip

Nieuws - 05 november 2020 - Communication

Hoe voorkom je dat afgedankte kinderknuffels op de afvalberg belanden? MSc student Stacey Yip onwikkelde Pecu: een doet-het-zelf kit voor ouders, waarmee ze een pluche dieren nieuw leven kunnen geven. Door nieuwe eigenschappen toe te voegen aan de knuffels gaan ze langer mee en komen ouders en kinderen in gesprek over de impact van menselijk activiteit op dieren. Hiermee heeft ze een prestigieuze iF Design Award gewonnen.

De iF World Design Guide jury zei over het ontwerp: “Pecu is een upcycling tool met een sterke moreel-ethische boodschap”.  Yip stelt in haar reactie op de prijs dat ze “aspireert om met haar ontwerpen voor spel de planeet te verbeteren, met subtiele gedragsveranderingen ingebakken in het proces.”