Dedoussi op Forbes 30 Under 30 Europe lijst

Nieuws - 21 april 2020

Assistent professor Irene Dedoussi staat dit jaar op de Forbes 30 Under 30 Europe: Healthcare and Science lijst. De lijst van dit jaar is een verzameling van denkers, dromers en vernieuwers uit heel Europa die innovatie en ontdekking stimuleren, van genetica tot ruimte', aldus Leah Rosenbaum in Forbes.

Irene Dedoussi mag dan in Nederland werken als assistent-professor aan de Technische Universiteit Delft, haar onderzoek naar verbrandingsemissies van vliegtuigen en auto's heeft wereldwijde implicaties. Haar werk droeg bij aan de eerste peer-reviewed beoordeling van het Volkswagen emissieschandaal, en ze schreef onlangs een veelgeprezen artikel over het verband tussen luchtvervuiling, inclusief verbrandingsemissies, en vroegtijdige sterfgevallen in de Verenigde Staten". Op de Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaart techniek gebruikt Dedoussi haar expertise op het gebied van verbrandingsemissies van vliegtuigen om de luchtvaart duurzamer te maken.