TU Delft, Aerospace Innovation Hub@TUD en Airbus Bizlab breiden samenwerking uit

Nieuws - 22 december 2020

Innovatie begint met samenwerken. De TU Delft, Aerospace Innovation Hub (AIH) en Airbus Bizlab hebben een Memorandum of Understanding (MoU) getekend om de samenwerking op gebied van startups en innovatie verder uit te breiden. De MoU is getekend door Paul Althuis (TU Delft Innovation & Impact Centre), Femke Verdegaal (AIH) en Christian Lindener (Airbus BizLab).

AI, Ruimtevaart, duurzaamheid en drones
Partijen zijn overeengekomen relevante informatie op gebied van kunstmatige intelligentie, drones, materiaalsystemen en duurzaamheid te delen om innovatie bij studenten, onderzoekers en ingenieurs te bevorderen.

One Single Hub
De TU Delft, Aerospace Innovation Hub en Airbus Bizlab zullen samenwerken aan het “One Single Hub” voorstel van RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland). Met dit voorstel wordt er gewerkt aan één toegang voor de (pre-)incubators op gebied van Lucht- en Ruimtevaarttechniek in het westen van Nederland.

Succesvolle samenwerking
“Het stimuleren van technologieoverdracht naar de samenleving is een van de belangrijkste pijlers van de TU Delft”, stelt Paul Althuis. "Door dit te combineren met de Aerospace Innovation Hub die innovators met elkaar wil verbinden, en Airbus BizLab, dat innovatieve ideeën ondersteunt naar een vliegende start, hebben we de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle samenwerking."

Pre-incubator community en programma
De Aerospace Innovation Hub is de (pre-) incubator community en programma gevestigd in het gebouw van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek. In deze (digitale) community werken studentondernemers, startups, onderzoekers en het bedrijfsleven samen om de lucht- en ruimtevaart te innoveren.

Lees ook: Airbus and TU Delft collaborate on sustainable aviation

Meer informatie: