Aaron Ding benoemd tot adjunct-hoogleraar informatica aan de Universiteit van Helsinki

Nieuws - 09 april 2020 - Webredactie

TBM onderzoeker Aaron Ding is onlangs benoemd tot adjunct-hoogleraar (Dosentti) informatica aan de Universiteit van Helsinki. Deze benoeming, een permanente academische titel voor Ding, versterkt de academische band tussen de TU Delft en Helsinki aanzienlijk, vooral wat betreft onderwijsuitwisseling en onderzoekssamenwerking op EU-niveau.

De afdeling informatica van de Universiteit van Helsinki is een toonaangevende onderzoeks- en onderwijseenheid in Noord-Europa. De onderzoeksgroepen pakken belangrijke onderzoeksuitdagingen aan op hun expertisegebied, zoals AI, data-analyse, netwerksystemen, beveiliging en privacy. Hoogtepunt in de bijdrage aan de informatica is de Linux-kernel. Deze is uitgevonden aan de Universiteit van Helsinki van de NODES-onderzoeksgroep waar Ding afstudeerde.