Maria Chiara Mazza is Beste Afstudeerder 2020 van TBM

Nieuws - 03 november 2020 - Webredactie

Het Universiteitsfonds Delft heeft de acht Best Graduates 2020 van de TU Delft bekend gemaakt. Maria Chiara Mazza is beste afstudeerder van TBM en dingt mee naar de prijs van TU Delft Best Graduate met haar thesis ‘Language Inquiry for Personalized Mental Health Chatbots’. Op 17 november a.s. presenteren de acht kersverse ingenieurs van de faculteiten hun excellente afstudeerwerk tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2020.

Aukje Hassoldt:“Maria Chiara Mazza verdient deze prestigieuze onderscheiding omdat zij de eerste is die stelt dat studenten met een gegeneraliseerde angststoornis andere woorden gebruiken dan mentaal stabiele studenten. Ze ontdekte ook dat de taal die ze gebruiken wordt beïnvloed door hun persoonlijkheid. Haar bevindingen kunnen studentbegeleiding van persoonlijke ‘mental health’ chatbots verbeteren. De wetenschappelijke noviteit van haar bevindingen maakt haar werk publiceerbaar in een hoogwaardig academisch tijdschrift, wat echt een geweldige prestatie is!"

Deelname TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2020
Dit jaar vindt de ceremonie plaats op dinsdag 17 november om 16.00 uur. De ceremonie wordt live uitgezonden vanuit het Auditorium in de Aula van de TU Delft. Iedereen kan deze ceremonie gratis online volgen.

Meld je hier aan.

U moet zich vooraf registreren om de link voor dit evenement te ontvangen. De inschrijving is open tot en met woensdag 11 november.

Lees meer over de TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2020.