TBM-alumnus Paul Komboi ontvangt prestigieuze Order of the British Empire award

Nieuws - 15 oktober 2020 - Webredactie

Paul Komboi, een voormalig masterstudent Engineering and Policy Analysis, ontving de “(O.B.E) Officer of the Most Excellent Order of the British Empire 2020 Queen's Birthday Honours List voor zijn enorme inzet voor de telecommunicatie en algehele digitalisering van de economie van Papoea-Nieuw-Guinea.

Dit is een hele prestatie, aangezien een O.B.E. award de tweede hoogste onderscheiding is van de Order of the British Empire. De award wordt toegekend aan degenen die een grote impact hebben gehad in hun vakgebied.

Paul is momenteel CEO van telecombedrijf PNG DataCo Limited in Papoea-Nieuw-Guinea. Zijn carrière richt zich op het op de agenda zetten van digitalisering in zijn thuisland. Daarnaast was hij betrokken bij de uitrol van diverse telecomfaciliteiten en adviseerde hij over de daarbij behorende regelgeving en het beleid in Papoea-Nieuw-Guinea.