TBM brengt gaming naar het Holland Festival

Nieuws - 03 maart 2020 - Webredactie

Annebeth Erdbrink, Rens Kortmann en Alexander Verbraeck dragen namens TU Delft bij aan de voorstelling Luistermutant 2020 van Micha Hamel en Arlon Luijten met het onderzoeksproject GAMPSISS. De voorstelling is op 21 juni te zien op het Holland Festival in Amsterdam.

Door middel van kijken naar theater, luisteren naar klassieke muziek en spelen van games (digitaal en analoog) wil de voorstelling het publiek aan het denken zetten over het belang van actief luisteren voor een duurzame, veerkrachtige maatschappij. Ook wordt de vraag gesteld hoe goed je zelf eigenlijk kunt luisteren….

Het Holland Festival is één van de meest vooraanstaande festivals voor podiumkunsten in Nederland. Voor de voorstelling Luistermutant 2020 worden in totaal 800 bezoekers verwacht verdeeld over twee voorstellingen op zondag 21 juni. Bezoek de website voor meer informatie en tickets (voorstelling is in het Nederlands).

Initiatiefnemer van de voorstelling is het NWO/SIA onderzoeksproject GAMPSISS onder leiding van componist en lector Micha Hamel (Codarts Rotterdam). Naast TU Delft levert ook Erasmus Universiteit Rotterdam een bijdrage aan de totstandkoming van de voorstelling. Uitvoerenden zijn Philharmonie Zuidnederland en studenten van Willem de Kooning Academie, Codarts Rotterdam en Jeugdtheaterschool Zuidoost uit Amsterdam. De regie is in handen van Arlon Luijten.

De voorstelling Luistermutant 2020 is mede mogelijk gemaakt door: