TBM-masterstudenten winnen de 2e plaats in de SIMIO-competitie

Nieuws - 03 juli 2020 - Webredactie

EPA-masterstudenten Tess Kim en Rico Herzog namen met succes deel aan de SIMIO-wedstrijd afgelopen mei. Van de meer dan 330 teams vanuit de hele wereld kregen de twee masterstudenten de tweede plaats van een jury bestaande uit academische en professionele SIMIO-gebruikers. Door de 2e plaats te behalen, kreeg Team Cyan, genoemd naar de kenmerkende kleur van de TU Delft, een exclusieve SIMIO-prijs, eervolle vermeldingen binnen de SIMIO-gemeenschap en een geldprijs van $1000.

Logistiek in een pakhuis
In de SIMIO-wedstrijd was de taak van de studenten om de logistieke processen van een magazijndistributiecentrum te modelleren. Ze kregen gegevens uit een denkbeeldig pakhuis. Het doel was om een ​​efficiënter batchproces van bestellingen te simuleren tijdige verzending naar verschillende verkoopkanalen mogelijk te maken. "We moesten echt diep in de materie duiken om grip te krijgen op de probleemstelling", geeft Tess Kim aan, "maar uiteindelijk hebben we alle modelleerobstakels kunnen overwinnen.” Voor de inzending was echter niet alleen het model van belang: het team moest ook zijn bevindingen op een aansprekende manier uitleggen en weergeven met een samenvatting en een gedetailleerde projectpresentatievideo van 10 minuten. De pandemie van Covid-19 maakte het teamwerk wel complexer: "We moesten onze workflow plotseling veranderen, maar we konden de jury toch overtuigen", zegt Rico Herzog. De inzendingen van de groep werden beoordeeld op 10 criteria, waaronder modelaanpak en documentatie, kwaliteit van de presentatie, aanbevelingen, verificatie en validatie. Beide studenten bedanken prof. Alexander Verbraeck voor zijn rol als supervisor van het team.

Over SIMIO
De SIMIO-wedstrijd vindt tweemaal per jaar plaats. Met meer dan 300 studententeams van over de hele wereld, is het een van de grootste internationale simulatiecompetities. Binnen het EPA-masterprogramma wordt SIMIO-software onder meer gebruikt voor het modelleren van hulpgoederen operaties in Bangladesh. Meer informatie, inclusief de projectpresentatievideo van Team Cyan, is te vinden op de official SIMIO homepage.