2020 Soft Matter Lectureship toegekend aan Valeria Garbin

Nieuws - 05 maart 2020 - Communication TNW

De Royal Society of Chemistry heeft Dr. Valeria Garbin gekozen als ontvanger van het '2020 Soft Matter Lectureship'. Deze jaarlijkse award werd in 2009 in het leven geroepen om een early career-wetenschapper te eren die een belangrijke bijdrage heeft geleverd op het gebied van de zachte materie.

Valeria Garbin studeerde natuurkunde aan de Universiteit van Padua en promoveerde aan de Universiteit van Triëst in Italië. Ze was een Rubicon fellow in de groep Physics of Fluids aan de Universiteit Twente, en een postdoc aan de Universiteit van Pennsylvania, voordat ze haar onderzoeksgroep begon aan het Imperial College London in 2012. In 2019 trad ze in dienst bij de afdeling Chemical Engineering van de Technische Universiteit Delft.

Haar huidige onderzoek richt zich op zachte materialen onder stroming en vervorming, met name de extreme vervormingscondities van cavitatie, die centraal staan in biomedische ultrasound en bioprocessing; en van de verwerking van stromen die gebruikt worden om geavanceerde materialen en geformuleerde producten te maken.

Valeria heeft een ERC Starting Grant, heeft in 2018 de McBain medaille (RSC/SCI) ontvangen en is door het RSC opgenomen in "100 Women of Chemistry".

Over de award
De ontvanger van de Soft Matter Lecturehip ontvangt een bijdrage van £1,000 ter ondersteuning van de presentatie van het onderzoek van de ontvanger op een internationale conferentie. Daarnaast: een ingelijst certificaat en een uitnodiging om een onderzoeksartikel in te dienen bij Soft Matter, dat, indien aanvaard, gratis zal worden getoond op de cover.