Cursus natuurkunde helpt VWO-er met overstap naar universiteit

Nieuws - 17 juli 2020 - Webredactie Communication

Vanaf 3 augustus kunnen aankomende studenten een online cursus volgen om hun kennis van natuurkunde op te frissen of bij te spijkeren. Eerstejaarsstudenten aan technische opleidingen vinden natuurkunde vaak een pittig vak omdat het aan de universiteit meer abstract en wiskundig wordt gebracht dan ze gewend zijn. De cursus geeft ze de kans om op een leuke en toegankelijke manier vast kennis te maken met de academische aanpak. De cursus wordt aangeboden door de TU Delft, maar ook aanstaande studenten van technische opleidingen aan andere universiteiten zijn welkom.

Gratis cursus
Pre-University Physics bestaat uit drie modules: mechanica, elektriciteit & magnetisme, en golven. De onderwerpen komen overeen met de natuurkundestof van het VWO, maar worden op een meer formele manier gepresenteerd. De aankomende studenten leren tevens hoe ze deze stof kunnen toepassen om technische problemen op te lossen. Na deze cursus zijn de studenten goed voorbereid op hun studie.

De cursus is gratis, duurt vier weken en is volledig online te volgen, met een wekelijkse tijdsinvestering van 3 tot 5 uur. Elke week wordt er een nieuwe module beschikbaar gesteld en werken de studenten op hun eigen tempo aan de modules. De voertaal is Engels.

Wiskunde
Sinds 2014 biedt de TU Delft ook de online cursus Pre-University Calculus voor aankomende studenten. Zowel natuurkunde als wiskunde zijn voor veel opleidingen onmisbaar.

Meer informatie Kijk hier voor meer informatie en aanmelden. https://www.tudelft.nl/studenten/onderwijs/welkom-nieuwe-student/pre-university-physics/