SURF Onderwijsaward voor Willem van Valkenburg

Nieuws - 07 december 2020 - Webredactie Communication

Tijdens de online SURF Onderwijsdagen 2020 was Willem van Valkenburg, Executive Director Extension School aan de TU Delft, een van de onderwijsprofessionals die een prijs ontving voor zijn nationale en internationale bijdrage aan onderwijsvernieuwing. Ook Eric Slaats (Fontys Hogescholen), Marja Verstelle (Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit), Robert Schuwer (Fontys Hogeschool ICT) en Ulrike Wild (WUR) kregen een SURF Onderwijsaward uitgereikt door Christien Bok, Innovatiemanager Onderwijs bij SURF.

“Het is ongelofelijk indrukwekkend te zien hoe deze vijf mensen zich al jaren inzetten, hun kennis en inzet vrijelijk delen met anderen en daarmee zoveel voor elkaar krijgen. Het is een enorme eer hen deze onderscheiding namens SURF te mogen toekennen,” aldus Bok.

Willem van Valkenburg
Willem van Valkenburg, Executive Director Extension School aan de TU Delft, zet zich nationaal en internationaal in voor open en online onderwijs. Hij zet nieuwe organisaties op die onderwijsinnovaties succesvol integreren in de bestaande onderwijsstructuur. Zo was hij nauw betrokken bij het ontstaan van de OpenCourseWare-website van TU Delft en is medeoprichter van de Extension School voor open en online onderwijs van de TU Delft. Ook is Van Valkenburg president van de board of directors van het Open Education Global, waar hij Nederland op de kaart zet als innovator in open onderwijs.

SURF over Willem van Valkenburg: “Onvermoeibaar zet Willem zich in voor open onderwijs en krijgt daarbij veel voor elkaar. Willem is altijd bereid om geleerde lessen te delen met iedereen die daarvoor belangstelling heeft.”

Marja Verstelle
Een van de andere prijswinnaars is Marja Verstelle. Sinds dit jaar is ze werkzaam als kwartiermaker voor LDE, de samenwerking tussen universiteiten van Leiden, TU Delft, en Erasmus Universiteit.

Jaarlijkse Prijs
SURF is de ICT-samenwerkingsorganisatie van het onderwijs en onderzoek in Nederland.  Sinds 2015 reikt SURF jaarlijks onderscheidingen uit aan mensen uit het onderwijsveld (mbo, hbo en wo) die zich inzetten voor onderwijsvernieuwing met behulp van ICT.

Meer informatie over de prijs en de uitreiking op www.surf.nl
Over de Extension School: Extension School Impact Report 2020
Kijk hier voor aanbod van online onderwijs van de TU Delft.