TU Delft mag nomineren voor The Earthshot Prize

Nieuws - 05 november 2020 - Webredactie Communication

Op 1 november begon de zoektocht naar de eerste winnaars van The Earthshot Prize. De Earthshot Prize is een prestigieuze wereldwijde milieuprijs om nieuwe oplossingen te vinden voor de grootste milieuproblemen in de wereld, geïnspireerd door president John F. Kennedy’s Moonshot.

TU Delft is er trots op te zijn uitgenodigd om nominaties in te mogen dienen voor de prijs – als een van 100 organisaties uit de hele wereld die daarvoor zijn uitgenodigd en als enige Nederlandse universiteit.

De komende weken zijn we op zoek naar personen, groepen, bedrijven en organisaties die met hun oplossingen de meeste vooruitgang boeken bij het bereiken van de vijf Earthshots – eenvoudige maar ambitieuze doelen die, als ze in 2030 worden bereikt, ons aller leven zullen verbeteren. De Earthshot categorieën zijn:

• Protect & Restore Nature
  • Clean Our Air
  • Revive Our Oceans
  • Build A Waste-Free World
  • Fix Our Climate

Suggesties voor oplossingen kunnen worden gestuurd naar Earthshot@tudelft.nl, voor 14 december, met in ieder geval de volgende informatie:

• waarom is deze oplossing baanbrekend (max. 150 woorden)?
  • welke significante positieve impact is hiermee al behaald voor mens en natuur (max. 150 woorden)?
  • hoe schaalbaar is deze oplossing (max. 150 woorden)?

Geef ook aan in welke Earthshot categorie deze oplossing valt, en voeg relevante weblinks toe. Eind december maken we onze selectie uit de inzendingen, en zullen in ieder geval voor 15 januari terugkoppelen naar alle inzenders.

Lees meer op earthshot.org.