Coöperatiefonds Rabobank steunt Universiteitsfonds in de strijd tegen COVID-19

Nieuws - 20 oktober 2020

Het Universiteitsfonds Delft heeft een donatie van €5.000,- ontvangen uit het Rabobank Coöperatiefonds. Met deze donatie kan de TU Delft, onder leiding van prof. dr. ir. Philomena Bluyssen, onderzoeken hoe ventilatie de verspreiding van het coronavirus beïnvloedt. Evelyne Esveld, directeur van het Universiteitsfonds Delft: “We zijn enorm dankbaar voor de donaties aan corona-gerelateerd aan de TU Delft. Met het TU Delft COVID-19 Response Fund kan dit impactvolle onderzoek uitgevoerd worden zonder kostbare tijd te verliezen.”

Evelyne Esveld, Directeur Universiteitsfonds Delft en Eelco Akkerboom, Relatiemanager Universiteitsfonds Delft poseren blij en verrast met de cheque t.w.v. €5.000,- die zij van Coöperatiefonds Rabobank ontvingen

Onderzoek naar ventilatie

In het Senselab van TU Delft wordt onder leiding van prof. dr. ir. Philomena Bluyssen, de komende maanden onderzoek gedaan naar ventilatie. Zo wordt waterdamp met fluorescerende verf gekleurd, zodat ze zichtbaar zijn met UV-licht, vertelt Esveld. “Aan het project werken onderzoekers uit verschillende disciplines mee. De resultaten zijn hopelijk bekend voor eind dit jaar.”

Studenten en onderzoekers aan de TU Delft werken hard om een bijdrage te leveren aan het bestrijden van het coronavirus en de zorg voor patiënten te verbeteren. Het Universiteitsfonds steunt al deze initiatieven van harte. Voor meer informatie zie: www.universiteitsfondsdelft.nl/covid-19

Het Rabobank Coöperatiefonds
Met het Rabobank Coöperatiefonds investeert de Rabobank een deel van haar winst in lokale projecten en initiatieven. Meer informatie over het Rabobank Coöperatiefonds: www.rabobankcooperatiefonds.nl.