Kunnen wij iets voor u betekenen?

Nieuws - 20 maart 2020

Op dit moment ziet de wereld er heel anders uit. De wetenschap is belangrijker dan ooit om wereldwijde uitdagingen, zoals het coronavirus, het hoofd te bieden. Medewerkers van de TU Delft werken zoveel mogelijk thuis. De universiteit zet zich achter de schermen hard in om de voortgang van het academische leven te waarborgen en het onderwijs voor onze 24.000 toekomstige ingenieurs online te organiseren. En onze wetenschappers blijven volop gecommitteerd aan hun onderzoek naar oplossingen voor de grote maatschappelijk uitdagingen van deze tijd.

We hebben onze docenten en ondersteunend personeel gevraagd om zoveel mogelijk manieren te vinden om colleges en andere onderwijsactiviteiten online voort te zetten. Dat is een enorme onderneming, zelfs voor een technische universiteit met een uitstekende reputatie op het gebied van online onderwijs. Ik zie dat mensen non-stop en met bewonderenswaardige ijver en creativiteit hun best doen om de continuïteit op de campus en online te borgen en zo tegelijkertijd de TU Delft ondersteunen in haar bijdrage aan het vertragen van de verspreiding van dit besmettelijke virus. En terwijl er achter de schermen druk wordt gewerkt aan de voortgang van het academische leven, zien we mooie voorbeelden van studenten die hun Delftse inventiviteit en can do-mentaliteit aanwenden om anderen te helpen.

― Prof.dr.ir. Tim van der Hagen, Rector Magnificus / Voorzitter College van Bestuur TU Delft

Gewoon Mensen - Delftse can do mentaliteit

Amber Nagelhout, studente Econometrie in Amsterdam samen met studiemaatje Naut van Teeseling en Delftse studenten Jasper Veen en Thijs de Jongh zijn de vier initiatiefnemers van Gewoon Mensen, een beweging die in het hele land mensen verbindt die hulp nodig hebben of willen aanbieden.
“Inmiddels hebben zich 27.500 mensen aangemeld”, vertelde Thijs maandagavond aan tafel bij Jinek. "Het groeit zo hard, het is niet te geloven. De hulpvraag is voornamelijk boodschappen doen of de hond uitlaten", vult Naut aan. Lees meer

TU Delft helpt bij sterilisatie-onderzoek mondkapjes en ademhalingsfilters

De TU Delft, Reinier de Graaf Ziekenhuis, Leids Universitair Medisch Centrum en andere business partners werken op dit moment samen aan een testopstelling voor het meten van de kwaliteit van mondkapjes en ademhalingsfilters na steralisatie. Belangrijk onderzoek dat moet aantonen of de kwaliteit van deze hoognodige producten na sterilisatie goed genoeg is voor hergebruik.

Kunnen wij iets voor u betekenen?

Als donateur steunt u de TU Delft, maar vandaag willen we juist vragen of wij een steun voor u kunnen zijn. We hopen dat het goed met u gaat en vragen of we iets voor u kunnen betekenen. Heeft u behoefte om bij te praten over welke maatregelingen de TU Delft treft in deze tijd? Of kunnen wij op een andere manier iets voor u betekenen? Wij nemen graag de tijd om met u te praten.

Aarzel niet en neem contact met ons op via de telefoon: +31 (0) 15 278 6409 of email: ufonds@tudelft.nl

V.l.n.r. Ella Dongstra, Cindy de Visser, Jacqueline Kalkman, Evelyne Esveld, Machteld von Oven, Eelco Akkerboom en Ingrid Janssen.