Nieuwe editie Vriendenbericht dec 2020

Nieuws - 11 december 2020

Laatste uitgave van een bijzonder jaar

Onlangs ontvingen donateurs en relaties van het Universiteitsfonds de december 2020 editie van het Vriendenbericht. De laatste uitgave van een bijzonder jaar. Een jaar waarin we te maken kregen met het coronavirus. En waardoor het Universiteitsfonds in een sneltreinvaart het TU Delft COVID-19 Response Fund heeft opgericht. En met succes! Want dankzij de vele donaties van alumni, bedrijven, fondsen en andere betrokkenen konden we maar liefst 27 corona gerelateerde projecten aan de TU Delft steunen. Leer er meer over op pagina 14.

Op de cover staat ir. Georgios Andreadis, TU Delft Best Graduate 2020. Georgios deed onderzoek naar de capaciteitsplanning van datacentra. Dankzij zijn onderzoek kunnen we in de toekomst goedkoper, efficiënter en duurzamer aan de steeds maar toenemende vraag naar rekenkracht voldoen. Lees er meer over op pagina 4.

En sinds kort is ook het Centrum voor Veiligheid in de Gezondheidszorg opgericht aan de Faculteit Techniek, Bestuur en Management. Dit centrum werkt aan de verbetering van de patiënt- en zorgveiligheid in ziekenhuizen en wordt gefinancierd door alumnus Koos Visser. U leest er meer over in dit Vriendenbericht op pagina 8.