Grote finale van de unieke 4TU Impact Challenge innovatiewedstrijd

Nieuws - 18 november 2020

Jonge Nederlandse toptalenten doen mee aan de online finale van een unieke innovatiewedstrijd van de vier Nederlandse technische universiteiten. De online finale van de 4TU Impact Challenge vindt plaats op donderdag 19 november van 15:00 – 16:30 uur. Acht finalisten van de vier technische universiteiten nemen het tegen elkaar op. Wie van hen heeft het beste bedrijfsidee? De winnaar van de wedstrijd gaat mee met de Nederlandse handelsmissie naar de World Expo in Dubai. Het publiek kan ook stemmen; de finalist met de meeste stemmen wint de publieksprijs.

De finalisten zijn geselecteerd tijdens de voorrondes op de vier technische universiteiten (Delft, Eindhoven, Twente, Wageningen). Zij hebben baanbrekende ideeën voor nieuwe technologieën die onze levens verbeteren en Nederland op de kaart kunnen zetten als innovatieland. De kandidaten hebben hun idee of prototype verbeterd, bijgestaan door coaches van bedrijven die expert zijn in hun vakgebied. Met behulp van chat- en trainingssessies zijn de acht finalisten klaar voor de laatste, allesbepalende pitch. Studententeams Respire en Team ZED zullen de TU Delft vertegenwoordigen tijdens de grote finale.

Volg de online finale op donderdag 19 november van 15:00 – 16:30 uur via de 4TU Impact Challenge website. Wie wil stemmen, kan zich vooraf op de website aanmelden.