"Housing the Urban Invisibles" te zien op Biënnale van Venetië 2021

Nieuws - 18 mei 2021 - Communication BK

De faculteit Bouwkunde is vertegenwoordigd op de 17e Internationale Architectuur Tentoonstelling van Venetië met "Housing the Urban Invisibles". Een tentoonstelling met werk van studenten en onderwijsmateriaal waarin alternatieve benaderingen voor het ontwerp van massawoningbouw als een belangrijk onderdeel van duurzame ontwikkeling kritisch worden onderzocht.

Deze tentoonstelling gaat in op het thema van de Biënnale, "How Will We Live Together?", en nodigt de bezoekers uit om de huidige systemen voor de productie van betaalbare huisvesting wereldwijd te heroverwegen, met bijzondere aandacht voor situaties die een proces van snelle stedelijke groei doormaken.

"Housing the Urban Invisibles" put uit de resultaten van de Dhaka studio die mede georganiseerd werd door Prof. Marina Tabassum tijdens haar Visiting Professorship aan de faculteit in het voorjaar van 2019. Uitgebreid met foto's en studentenwerk ontwikkeld onder auspiciën van het Global Housing onderwijsprogramma voor Tema (Ghana), Mumbai (India) en Addis Abeba (Ethiopië). Het studentenwerk uit de Global Housing studio's wordt aangevuld met een weergave van onderwijsmateriaal ontwikkeld voor de edX MOOC "Global Housing Design", ontwikkeld door de Global Housing onderzoeksgroep.

Meer informatie

De 17e Internationale Architectuur Tentoonstelling van Venetië is van 22 mei tot 21 november 2021.
Meer activiteiten van onze faculteit rondom de Biënnale staan in de planning en zullen binnenkort worden aangekondigd.