IO-studente Frédérique Valk wint PFZW Design Award

Nieuws - 04 februari 2021 - Communication

Frédérique Valk is de winnares van de PFZW Design Award 2020. Met haar multifunctionele blokkenmeubel wist Frédérique de vijfkoppige jury te overtuigen van de bijdrage die haar innovatieve idee kan leveren aan de fysieke ontlasting van medewerkers in de kinderopvang.

Binnen het bachelor eindproject hebben de TU Delft en de SWKGroep samen met vijftien studenten gezocht naar creatieve oplossingen om de fysieke belasting in de kinderopvang te verminderen, of zelfs te voorkomen.

Het door Frédérique ontworpen blokkenmeubel brengt de pedagogisch medewerker en het kind letterlijk en figuurlijk dichter bij elkaar. Het multifunctionele meubel is te gebruiken als stoel, als toestel om op te spelen, voor te lezen, te voeden of veters te strikken. Het ontwerp verlicht de dagelijkse taken van de pedagogisch medewerker, brengt de medewerkers dichter bij het kind, en stimuleert de ontwikkeling van de peuter.

De komende tijd werken PFZW, de SWKGroep en Frédérique samen aan de verdere ontwikkeling van het concept. De doelstelling is om het ontwerp van Frédérique in productie te laten gaan, zodat het meubel op de SKWGroep kinderopvanglocaties gebruikt kan worden en zo veel mogelijk andere kinderopvangorganisaties er ook van kunnen profiteren.