IO TU Delft neemt deel aan QS Art & Design ranking 2022

Nieuws - 11 februari 2021 - Communication

Onze Delft Design-alumni genieten met hun IO-diploma een goede professionele reputatie, niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten. Om onze verantwoordelijkheid als toonaangevend designonderwijs- en onderzoeksinstituut te nemen en onze reputatie meer expliciet te maken, heeft IO voor het eerst besloten om deel te nemen aan de QS Art & Design rankings voor 2022. Als jij een mening hebt over de reputatie van IO en andere (inter)nationale Art & Design-scholen, lees dan verder hoe je kunt helpen.

Delft Design heeft in de afgelopen 50 jaar een uitstekende reputatie opgebouwd op het gebied van onderzoek en onderwijs. Een feit dat werd bevestigd door onze recente onderzoeksbeoordeling, die Delft Design ook uitdaagde om het voortouw te nemen in het vormgeven van het beeld van design wereldwijd. Rankings als QS en Times Higher Education (THE) zijn zeker geen allesomvattende manier om de onderzoeks- en onderwijskwaliteit van een instelling te meten, maar kunnen wel van invloed zijn op factoren zoals internationale studentenwerving, diplomawaardering, samenwerkingsverbanden en zelfs op simpele Google-zoekresultaten op "design school".

De QS Art & Design ranking is gebaseerd op een onderzoek naar reputatie. Het richt zich op twee elementen: reputatie in de academische wereld (90% van de totale score) en reputatie bij werkgevers (10% van de totale score). Tot eind maart 2021 kunnen onze nationale en internationale collega’s nu de Technische Universiteit Delft nomineren in de Art & Design ranglijst voor volgend jaar. Let op dat de QS Ranking Arts & Design in het bredere vakgebied Arts & Humanities plaatst (en niet in Engineering & Technology waar je Design aan de TU Delft zou verwachten).

Jij kunt ons helpen de betrouwbaarheid van de QS en THE rankings vergroten door je mening te delen:

• Als je onderzoeker bent op het gebied van design kun je je speciaal aanmelden om een uitnodiging te ontvangen voor deelname aan de QS Global Academic Survey. Je kunt ook je contacten in andere hogere academische instellingen aanmoedigen om hetzelfde te doen. Je kunt niet stemmen voor je eigen huidige instelling.
  • Werkgevers die met IDE-afgestudeerden werken kunnen helpen door zich aan te melden voor de QS Global Employer Survey.

Times Higher Education

Times Higher Education (THE) publiceert jaarlijks een reputatie ranking; een prestigieuze lijst met 100 universiteiten met wereldwijd de beste reputatie. De TU Delft staat al jaren in de range 51-60 van deze lijst. Het is mogelijk dat je een uitnodiging ontvangt om deel te namen aan de THE enquete,  THE verzamelt input op invitation-only basis. Deze wordt verstuurd van TimesHigherEducation@surveys.elsevier.com, houd dus je mailbox in de gaten.