Rick Schifferstein wordt nieuwe directeur van Delft Design Labs

Nieuws - 27 januari 2021 - Communication

De Delft Design Labs hebben een nieuwe directeur: IO Associate Professor Rick Schifferstein.  Rick vertelt ons meer over de rol die hij op zich gaat nemen.

"Ik ben erg enthousiast om de taak op me te nemen om de Delft Design Labs verder te ontwikkelen en hun rol binnen IO te versterken. Een van de drijfveren achter het opzetten van de labs was het vergroten van de bijdrage van IO-studenten aan het onderzoek van de faculteit. Na het opzetten van een van de eerste Delft Design Labs, het Food & Eating Design Lab, merkte ik dat het bijeenbrengen van medewerkers en studenten, samen met externe partners rond een specifiek thema, een gemeenschappelijke basis creëert die samenwerking stimuleert door het uitwisselen van ideeën en methoden. De websites van de Delft Design Labs maken het onderzoek van de aangesloten stafleden beter zichtbaar voor de studenten. Een groter percentage studenten rondt hun afstudeerproject nu binnen IO af en draagt zo bij aan kennisontwikkeling in de ontwerpdiscipline."

"In de Delft Design Labs vinden regelmatig (virtuele) bijeenkomsten plaats, zodat studenten zich niet geïsoleerd voelen bij het werken aan hun projecten: ze kunnen steun vinden in hun lab.  Een van mijn uitdagingen zal zijn om te kijken of de labs een grotere rol kunnen spelen in de onderwijsprogramma's van IO. Daarnaast wil ik de rol van de Delft Design Labs vergroten in het communiceren van de sterke punten van IO naar academische, commerciële en maatschappelijke partijen.”