IO bekroond met 11e plaats in wereldwijde QS Art & Design Rankings

Nieuws - 02 maart 2021 - Communication

De QS World University Subjects Rankings voor 2021 zijn gepubliceerd. Voor het eerst is de faculteit Industrieel Ontwerpen (IO) van de TU Delft opgenomen in de lijst van 's werelds beste Art & Design-instituten, met een debuut op de 11e plaats.

Distinctie voor Delft Design

Decaan van de faculteit Ena VoĂ»te reageert opgetogen op het nieuws:
"Terwijl technologie onze manier van leven revolutionair verandert, is het aan design om dit te laten werken voor mens en maatschappij.  Aan de TU Delft gaan we deze uitdaging aan via designonderzoek en -onderwijs, en slaan daarmee een brug tussen de menselijke behoefte en de vooruitgang in technologie. Door meerdere perspectieven te integreren en samen te werken met partners op het gebied van mobiliteit, gezondheid en duurzaamheid, tonen Delftse ontwerpers hun kracht."

De QS Art & Design Ranking

De QS Ranking is een van de toonaangevende universiteitsrankings in de wereld en momenteel de enige met een Design-categorie. De QS Art & Design ranking is gebaseerd op een combinatie van academische reputatie (90%) en werkgeversreputatie (10%). Rankings zijn een belangrijke manier voor universiteiten om internationaal talent aan te trekken, omdat ze veel worden geraadpleegd door internationale studenten en wetenschappers. Meer informatie over de rankings van 2021 vind je hier.

Laat jouw mening horen

Heb je zelf een mening over de internationale reputatie van designopleidingen? Wil jij de betrouwbaarheid van het onderzoek vergroten door jouw mening te delen? Tot eind maart 2021 kan jij, als je bij een instelling voor hoger onderwijs werkt, door je te registreren een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan de 2022 QS Global Academic Survey. Ben je een werkgever bent die met kunst- en designscholen werkt, dan kan je jezelf aanmelden voor de 2022 QS Global Employer Survey. De QS Ranking plaatst Art & Design overigens in het bredere vakgebied Arts & Humanities, en niet in Engineering & Technology, wat je zou verwachten als je aan Design bij de TU Delft denkt.

Bekijk onze onderzoeksthema's: