Nr. 1 in Europa: TU Delft LR op plek 8 in Shanghai Global Ranking of Academic Subjects 2021

Nieuws - 15 juli 2021

Onlangs is de Shanghai Global Ranking of Academic Subjects 2021 gepubliceerd.  In de ranking voor het vakgebied 'Aerospace Engineering' staat de TU Delft op de 8e plaats, een stijging ten opzichte van de 9e positie vorig jaar. Daarmee is de TU Delft op het gebied van de luchtvaart- en ruimtevaarttechniek de hoogst genoteerde Europese universiteit en de op één na hoogst genoteerde onder alle universiteiten buiten China. De University of Michigan-Ann Arbor is de enige niet-Chinese luchtvaart- en ruimtevaartuniversiteit die hoger genoteerd staat op plaats 6.

Nr. 1 in Europa
Decaan Henri Werij is erg trots op deze positie op de ranglijst: “De Top-15 in deze ranking wordt volledig gedomineerd door China en de VS, met de TU Delft als enige Europese universiteit in deze topliga. Dat is niet alleen te danken aan het feit dat we een van de grootste (zo niet de grootste) Europese faculteiten op dit gebied zijn, maar vooral ook aan de uitmuntendheid en toewijding van mijn collega's en hun naadloze samenwerking met collega's binnen en buiten onze universiteit. Ik zou ook het enthousiasme en de motivatie van onze studenten willen vermelden, die van over de hele wereld komen om deel te nemen aan een van de meest veeleisende studieprogramma's die wij aanbieden.”

Vanaf september 20 nieuwe vacatures voor wetenschappelijke staf
In september geeft de faculteit het startschot voor een grootschalige wervingscampagne voor wetenschappelijke staf. Werij: “Momenteel werken er 107 hoogleraren, universitair hoofddocenten en universitair docenten aan onze faculteit. We gaan dat uitbreiden met nog eens 20 posities. Het gaat om bijna alle onderzoeksgebieden waarin we actief zijn, zowel met betrekking tot de luchtvaart als de ruimtevaart.” Daarnaast werken er ook nog tientallen postdocs, researchers en tegen de 300 PhD kandidaten aan de faculteit.

Bekijk de ranking 2021