Prof. Bisagni verkozen tot AIAA Fellow

Nieuws - 02 maart 2021

Het American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA) heeft Chiara Bisagni, hoogleraar Aerospace Structures and Computational Mechanics aan de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft, verkozen tot een van de Fellows in de Class of 2021 Honorary Fellows and Fellows. De ceremonie voor de nieuwe Honorary Fellows en Fellows zal later dit jaar plaatsvinden.

"De Class of 2021 AIAA Honorary Fellows en Fellows behoren tot de knapste koppen in ons vak. Ik prijs elk lid van de Class 2021 voor hun carrièreprestaties en hun toewijding om onze industrie verder te brengen," zei Basil Hassan, AIAA president. "Deze prominente groep individuen verdient respect en  dankbaarheid van de ruimtevaartgemeenschap voor hun creativiteit en gewaardeerde bijdragen aan een beter begrip van ons universum en voor het begeleiden van toekomstige generaties van ruimtevaartprofessionals."

De AIAA kent de onderscheiding van Fellow toe aan individuen als erkenning voor hun opmerkelijke en waardevolle bijdragen aan de kunst, wetenschap of technologie van de lucht- en ruimtevaart. Sinds de invoering van deze eer zijn 1.980 eminente personen verkozen tot Fellow. Vandaag de dag zijn AIAA Honorary Fellows en AIAA Fellows de meest gerespecteerde namen in de lucht- en ruimtevaartindustrie.

"Ik ben erg blij met deze eer! AIAA Fellow is een van de grootste internationale erkenningen voor een individu in de ruimtevaart binnen de academische wereld, de industrie en de overheid. Ik ben verheugd dat ik word geciteerd voor mijn "uitmuntende bijdragen in geavanceerde structurele analysemethoden en experimentele technieken aan ruimtevaartcomposietstructuren”, zegt Prof.dr. Chiara Bisagni. “Ik wil graag al mijn vroegere en huidige Msc en PhD studenten, post-docs en medewerkers bedanken die hebben bijgedragen aan het behalen van deze eer".

Lees het volledige persbericht van de AIAA hier.