Gezocht: Student-assistent Participatieve Waarde Evaluatie

Nieuws - 09 februari 2021 - Webredactie

Vind je het leuk om de nieuwe methode PWE op de kaart te zetten? Ben je geïnteresseerd in democratische vernieuwing en innovatieve beleidsanalyse? Wil je deel uitmaken van een groep onderzoekers van verschillende universiteiten en disciplines? En vind je het leuk om veelzijdig aan het werk te zijn? Solliciteer dan nu op deze bijbaan!

Voor dit jaar (en daarna) zijn wij opzoek naar een student-assistent voor Participatieve Waarde Evaluatie (PWE). Als student-assistent ondersteun je het PWE-team en voer je verschillende taken uit. Hierbij kun je denken aan het bijhouden van de website, het schrijven van nieuwsberichten, maar ook het uitvoeren van verkennend onderzoek naar een maatschappelijk relevant onderwerp. Onze voorkeur gaat daarom uit naar iemand die een studie volgt aan de faculteit van TBM en minimaal in zijn of haar derde jaar zit.

PWE is een nieuwe methode om beleidsopties te evalueren en de participatie van grote groepen burgers te faciliteren. De essentie van een PWE is dat burgers op een laagdrempelige manier een advies kunnen geven over een keuzevraagstuk van een overheid. Zij worden als het ware op de stoel van de bestuurder gezet. Dit filmpje legt de essentie van een PWE goed uit.

Je werkzaamheden zullen iedere week verschillen, maar bestaan uit ongeveer het volgende:

• Het bijhouden en vormgeven van de PWE website via het CMS Typo3;
  • Het schrijven en plaatsen van nieuwsberichtjes voor op de website;
  • Het vertalen van beleidsrapporten in een case study pagina;
  • Helpen bij het opzetten van verschillende onderzoeken.

Wij zijn opzoek naar iemand die:

• Een vlotte pen heeft;
  • Een studie volgt aan de faculteit van TBM, minimaal in zijn of haar derde jaar;
  • Zowel de Nederlandse als de Engelse taal goed beheerst;
  • 4-6 uur per week beschikbaar is, afhankelijk van de taken van dat moment. De tijd is zeer flexibel in te delen;
  • Per eind maart 2021 beschikbaar is, voor minimaal 1 jaar.

Vragen?
Neem dan gerust contact op met de huidige student-assistent Julia Kooijman: julia-kooijman@hotmail.com of PWE-teamlid Anatol Itten A.V.Itten@tudelft.nl.

Solliciteren?
Stuur dan graag jouw CV aan bovengenoemde adressen met een korte motivatie-mail. Geschikte kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een gesprek.