Gijsbert Korevaar part-time lector aan Hogeschool Rotterdam

Nieuws - 08 september 2021 - Webredactie

Vanaf 1 september werkt Gijsbert Korevaar als lector aan de Hogeschool Rotterdam op het thema ‘Energietransitie van de Circulaire Economie’.

Het betreft een deeltijdaanstelling van 50%. Voor de andere 50% blijft hij als universitair docent betrokken bij de afdeling ESS – Energy and Industry. Mijn lectoraat is verbonden aan het kenniscentrum Duurzame Havenstad binnen de Hogeschool Rotterdam. Dit kenniscentrum doet praktijkgericht duurzaamheidsonderzoek in samenwerking met maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven in de Rotterdamse regio. In combinatie met de onderzoeks- en onderwijsactiviteiten van Korevaar binnen de afdeling ESS op het gebied van circulaire economie en industriële symbiose, biedt het praktijkgerichte onderzoek van dit lectoraat een mooie kans om de al lopende onderzoekslijnen vanuit de TU Delft te verbinden met innovatie en transitie in het Rotterdamse havengebied.