Jan Kwakkel benoemd tot hoogleraar

Nieuws - 26 oktober 2021 - Webredactie

Wij zijn verheugd u te kunnen melden dat Jan Kwakkel per 12 Oktober door het College van Bestuur van de TU Delft is benoemd tot hoogleraar ‘Decision Making under Deep Uncertainty’.

Kwakkel heeft deze promotie verdiend met zijn substantiële bijdragen met zijn onderzoek aan het analyseren en beheersen van onzekerheid in complexe besluitvormingsprocessen. Hij draagt door zijn onderwijs, onderzoek en maatschappelijke impact bij aan de afdeling MAS, de faculteit TBM, de universiteit en de bredere wetenschappelijke en maatschappelijke gemeenschap. Wij kijken er zeer naar uit om deel uit te maken van zijn verdere werk aan dit fascinerende en zeer relevante onderwerp dat o.a. toepassingen heeft op het gebied van climate adaptation.

Jan Kwakkel: “Ik zie mijn benoeming als een erkenning voor het onderzoek en onderwijs rondom besluitvorming onder diepe onzekerheid dat binnen beleidsanalyse, Multi Actor Systems, maar ook breder in de faculteit plaatsvindt. Ik kijk er naar uit om dit onderzoeksgebied de komende jaren samen met vele anderen zowel binnen als buiten de faculteit verder te brengen. Het onderzoek dat wij als faculteit doen rondom diepe onzekerheid is van enorme wetenschappelijke en maatschappelijke waarde en kan bijdragen om verder te komen in het aanpakken van grote maatschappelijke uitdagingen, zoals klimaat adaptatie en klimaat mitigatie. Een specifieke uitdaging hierbij voor de komende jaren is het omgaan met de verscheidenheid aan waarden en nadere inpassing hiervan in modellen en simulaties om besluitvorming te ondersteunen.”