Universiteit van NL lezing Filippo Santoni de Sio: hoe hou je robots onder controle?

Nieuws - 06 januari 2021 - Webredactie

In een nieuwe reeks Engelstalige colleges van de Universiteit van Nederland vertelt Filippo Santoni de Sio over de delicate balans tussen de 'robot-dream' en de 'robot-doom'. In zijn lezing 'How can we keep robots under control?' legt hij uit dat je menselijke waarden al direct moet meenemen in het ontwerp van een robot. Pas dan kun je spreken van 'meaningful human control'.

Over Universiteit van Nederland
Bij de Universiteit van Nederland geven Nederlandse topwetenschappers gratis een college van 15 minuten op internet. Altijd op een vermakelijke, goed te begrijpen en enthousiaste wijze. Elke week word je verrast door inspirerende sprekers die jou laten kennismaken met de wetenschap achter boeiende vragen.