Teachers of the Year 2021 van TNW bekendgemaakt

Nieuws - 06 juli 2021 - Communication TNW

Tijdens een online uitreiking op 6 juli hebben decaan Paulien Herder en Directeur Onderwijs Chris Kleijn de Teachers of the Year van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen bekendgemaakt. De winnaars zijn: Wim Bouwman (AP), Tom Burdyny (MST & CE), Caroline Wehrmann (SEC), Frank Hollmann (LST) en Margreet Docter (NB). Tom Burdyny is daarnaast uitgeroepen tot Teacher of the Year van de gehele faculteit TNW. Hij vertegenwoordigt de faculteit bij de aankomende Best Teacher of the Year-verkiezing van de TU Delft.

Het afgelopen jaar heeft de Covid-19-pandemie een enorme stempel gedrukt op het onderwijs, benadrukte Chris Kleijn in zijn openingsspeech. Aan de studenten is dit jaar dan ook gevraagd welke docenten volgens hen beloond moesten worden vanwege de creativiteit en didactische kwaliteit waarmee zij hun onderwijs hebben aangepast.

In de video’s hieronder vertellen de verschillende studieverenigingen wie hun genomineerden waren voor de Teacher of the Year Awards, en waarom.

Applied Physics
Winnaar: Wim Bouwman

Video Study Association VvTP

Molecular Science & Technology & Chemical Engineering
Winnaar: Tom Burdyny (tevens overall winnaar)

Video Study Assocation TG

Science Education & Communication
Winnaar: Caroline Wehrmann

Video Study Association InterSECtion

Life Science & Technology
Winnaar: Frank Hollmann

Video Study Association LIFE

Nanobiology
Winnaar: Margreet Docter

Video Study Association Hooke

Dit jaar is er voor het eerst ook een winnaar aangewezen in een nieuwe categorie voor docenten die niet werkzaam zijn bij TNW. De Teacher of the Year in deze categorie is Hegias Mira Bontenbal van het Erasmus MC.

De rode draad in de reacties van de winnaars was het feit dat het onderwijs dit jaar, nog meer dan andere jaren, een echte team effort is geweest. Chris Kleijn en Paulien Herder bedankten daarom tot slot niet alleen de genomineerden en de Teachers of the Year, maar álle docenten van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen, voor hun inzet, doorzettingsvermogen en creativiteit.