Activiteiten in hoogbouw EWI tijdelijk stilgelegd

Nieuws - 18 februari 2021 - Webredactie Communication

Met ingang van donderdag 18 februari 2021 zijn alle huidige activiteiten in de hoogbouw van de faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) uit voorzorg tijdelijk stilgelegd. Dit besluit van de TU Delft in samenspraak met de brandweer volgt uit recent onderzoek naar aanleiding van het toekomstbestendig maken van de hoogbouw.

Uit recent onderzoek is gebleken dat niet gegarandeerd kan worden dat de brandveiligheid van de stalen liggers van een aantal verdiepingen in de hoogbouw voldoet. Op dit moment wordt gewerkt aan een plan om de hele hoogbouw, zo snel mogelijk, aan alle brandveiligheidseisen te laten voldoen.

Veiligheid van medewerkers, studenten en bezoekers is de allerhoogste prioriteit, vandaar dat de TU Delft heeft besloten tot deze ingrijpende maatregel.

Continuïteit van onderzoek en onderwijs wordt zoveel mogelijk gewaarborgd. Updates volgen zo spoedig mogelijk op de webpagina van de faculteit EWI.

Carola Poleij

Persvoorlichter