Universiteiten van Nederland presenteren platform voor Leven Lang Ontwikkelen

Nieuws - 23 november 2021

Op 23 november vond de lancering plaats van een nieuwe nationale cursuscatalogus voor levenlang leren www.universitairdoorleren.nl. Dit gezamenlijke project van alle instellingen die zijn aangesloten bij de Universiteiten van Nederland wordt geleid door de TU Delft en de Open Universiteit, en heeft als doel een compleet overzicht te geven van het hele aanbod aan postacademisch onderwijs in Nederland voor volwassenen en professionals die verder willen leren.

Op het moment van de lancering telde het platfrom ruim 1.100 modules, waarvan 170 cursussen van de TU Delft - zeven van BioTech Delft en 163 van de Extension School Extension School. De catalogus is in het Nederlands en het Engels (www.academicdevelopment.nl), zodat ook buitenlandse studenten er toegang toe hebben.

Vice-President Education Rob Mudde: “TU Delft hecht groot belang aan het bieden van de mogelijkheid voor een leven lang ontwikkelen voor kennisland Nederland. Wij doen dat met eigen aanbod via onze Extension School, maar zien het nieuwe platform universitairdoorleren.nl als een prachtige extra etalage om het aanbod namens alle Universiteiten van Nederland gezamenlijk aan te bieden. De grote maatschappelijke vraagstukken van deze tijd, zoals bijvoorbeeld duurzaamheid, gezondheid en digitalisering, vragen immers kennis vanuit alle disciplines en bij een leven lang ontwikkelen hoort dus ook een aanbod van alle universiteiten samen.”