Tech for Health | Hartelijk dank!

Nieuws - 18 november 2021

Tech for Health | Betere zorg dankzij Delftse technologie. Hiermee vroeg de universiteit aandacht voor onderzoek in Delft dat bijdraagt aan het verbeteren en toekomstbestendig maken van de Nederlandse gezondheidszorg. Onderzoek waarbij vaak wordt samengewerkt met vooraanstaande medische instituten zoals het Erasmus MC en LUMC. Delftse alumni werden uitgenodigd om kennis te maken met de wetenschappers achter dit onderzoek en een bijdrage te leveren aan hun belangrijke werk. En daar werd gehoor aan gegeven. Ruim 1050 alumni deden een financiële bijdrage.

Delfts gezondheidsonderzoek op de kaart

Ongeveer 30% van al het onderzoek aan de TU Delft is gerelateerd aan gezondheid en zorg. Via de Tech for Health campagne hebben we ruim 60.000 Delftse alumni hierover kunnen informeren en inspireren. Ruim 1050 alumni voegden daad bij woord en deden een financiële bijdrage. Samen met de donateurs van het Universiteitsfonds heeft dit geleid tot het mooie bedrag van €175.364,-

Op 2 november, tijdens de Medical Delta Conference 2021, overhandigde ir. Joop Heijenrath, Penningmeester bestuur Universiteitsfonds Delft dit bedrag aan prof.dr.ir. Richard Goossens en David de Glint, bestuurslid van Medical Delta. Zij namen de cheque namens de zeven wetenschappers die centraal stonden in de campagne in ontvangst.

Meer dan een geldbedrag

De Tech for Health campagne is succesvol afgesloten. Naast de donatieopbrengst en zichtbaarheid voor Delfts onderzoek op het gebied van gezondheid, heeft de campagne ook gezorgd voor mooie verbindingen tussen alumnus en wetenschappers. Én heeft deze campagne gezorgd voor nieuwe contacten met een aantal relevante bedrijven en institutionele fondsen.

Lees hieronder meer over de geslecteerde Tech for Health onderzoeken