Het is zover: vanaf 6 september geldt het no-showbeleid

Nieuws - 26 augustus 2021 - Communication

Vanaf 6 september geldt bij alle ticketuren en in de fitness een no-showbeleid. Dit houdt in dat niet komen opdagen voor je gemaakte reservering niet meer vrijblijvend is. Ben je niet in de gelegenheid om te komen, dan dien je de reservering tot uiterlijk een half uur (30 minuten) voor de activiteit te annuleren. Dit biedt voldoende gelegenheid voor een andere gemotiveerde deelnemer om jouw plaats in te nemen. Meld je je niet op tijd af en/of ben je niet op tijd aanwezig, dan wordt dit als een no-show geregistreerd. Bij een eerste no-show ontvang je een waarschuwing, bij een tweede no-show wordt je X-abonnement voor 7 dagen automatisch geblokkeerd.

Waarom is dit zo belangrijk?
Bij X willen we zoveel mogelijk studenten gebruik laten maken van ons aanbod. Hier spelen wij constant op in door ruimtes multifunctioneel in te zetten, populaire ticketuren vaker aan te bieden, het rooster te optimaliseren en door nieuw aanbod toe te voegen. Wij zijn ons er ook van bewust dat sommige tijdsloten nog altijd snel vol zitten, met als gevolg dat we soms deelnemers moeten teleurstellen. Daarnaast constateren we met regelmaat dat studenten die wel een plek hebben gereserveerd uiteindelijk niet komen opdagen. Dit is natuurlijk uiterst vervelend: deze ‘lege plekken’ geven we graag aan andere gemotiveerde deelnemers. Met de invoering van het no-showbeleid hopen we een beroep te doen op ieders solidariteit en het aantal no-shows flink terug te brengen.

Hoe zorg je ervoor dat je je tijdig uitschrijft?
Heb je een reservering staan, maar kun je toch niet (op tijd) aanwezig zijn, schrijf je dan tijdig uit. Dit is binnen een minuut gedaan. Ga naar de webshop en kijk bij Go to my bookings; daar vind je al je huidige reserveringen. Selecteer het item waarvoor je je wilt uitschrijven en klik op ‘Cancel’.

De link naar de webshop staat overigens ook vermeld in de reserveringsbevestiging die je bij elke inschrijving automatisch per e-mail ontvangt. Heb je het idee dat je geen reserveringsbevestigingen ontvangt? Let dan even goed op met welk e-mailadres je geregistreerd staat in onze webshop.

Mocht je onverwacht tegen problemen aanlopen bij het uitschrijven, kun je altijd contact opnemen met onze hosts via de gebruikelijke kanalen.

Meer informatie
Wat het no-showbeleid exact inhoudt staat vermeld in de Algemene voorwaarden onder het kopje X-abonnement.
Ook kun je in de nieuwsberichten van 17 juni 2021 en 24 november 2020 de eerdere aankondigingen van het no-showbeleid teruglezen.