Derde prijs voor BK-afgestudeerden in DAIDA Foundation Global Thesis award

Nieuws - 23 februari 2022 - Communication BK

Twee pas afgestudeerde Master studenten van onze faculteit Bouwkunde zijn derde geworden in de finale van de DAIDA Foundation Global Thesis award 2021. Het jaarlijkse evenement bekroont afgestudeerden die ideeën bedenken om het leven van kwetsbare groepen in snel groeiende steden in de landen van the Global South te verbeteren. Ramona Scheffer en Zhuo-ming Shia stonden met hun afstudeerwerk op de shortlist van 10 andere genomineerden en werden uiteindelijk gedeeld derde.

Ramona Scheffer

The Workers Madinat - Huisvesting voor migrerende werknemers in Oman
De huidige standaard van werkkampen in Oman en andere Golfstaten biedt migrantenarbeiders vaak slechts onvoldoende leefomstandigheden. Een digitaal etnografisch onderzoek legt terugkerende patronen in de kampen bloot en levert een theoretische ruggengraat voor een veerkrachtige wijk die zowel de migranten als de lokale bevolking ten goede komt.

• Lees de scriptie 'The Workers Madinat' hier.

Zhuo-ming Shia

An Architecture of Enablement - Een architectuur van mogelijkheden
In de meeste gevallen is het ontwerp en de productie van huisvesting een product gedreven systeem, ten nadele van snel verstedelijkende steden in het Zuiden. Kan een nieuw systeem van huisvesting, gestuurd door processen, een alternatief bieden voor het huidige model van massawoningbouw?

• Lees de scriptie 'An Architecture of Enablement' hier.