Documentaire ‘Post-Pandemic Public Spaces’

Nieuws - 15 juni 2022 - Communication BK

Na een pandemisch jaar, wereldwijd zonder openbare ruimte, was het tijd om verder te kijken en ons af te vragen wat is er nu veranderd in de openbare ruimte. Drie Honours program studenten BSc die in de research group ‘The Design of Public Space’ hebben meegelopen, hebben een documentairereeks gemaakt. Deze documentaire geeft een blik op de veranderingen in het denken over het ontwerp, de mobiliteit, de ongelijkheid, en ons gedrag.

Het is een tijdsdocument waarvan later zal worden gezegd dat de COVID-19 crisis een aantal belangrijke transities in de openbare ruimte hebben versneld, maar ook voor belangrijke nieuwe uitdagingen heeft gezorgd. De visie op de toekomst van onze openbare ruimte komt thematisch naar voren vanuit acht boeiende interviews met Nathalie de Vries, Ton Venhoeven, Ellen van Bueren, Edzo Bindels, Annemieke Fontein, Lior Steinberg, Linda Zuiderwijk en Co Verdaas.

De documentaire reeks is terug te zien via YouTube.
De makers zijn de BSc studenten Matt van Kessel, Hanlin Stuer en Olivier Wiegerinck en zijn begeleid door Maurice Harteveld van de afdeling Urbanism.
Lees hier een eerder artikel: 2020 A year without public space

Foto door: Maurice Harteveld