Het succes van de Aerospace Innovation Hub: ‘Het is geweldig bedrijven uit te zien vliegen’

Nieuws - 26 april 2022

Van satellieten die vanaf een vliegtuig de ruimte ingaan tot het voorspellen van ticketprijzen op basis van een algoritme: de bedrijven die deel uitmaken van de Aerospace Innovation Hub (AIH) op de TU Delft Campus ontwikkelen baanbrekende innovaties op het gebied van lucht- en ruimtevaart. Femke Verdegaal, als directielid medeverantwoordelijk voor de groei van het initiatief, vertelt over het samenbrengen van de industrie, de wetenschap, startups en studenten om innovatie in de lucht- en ruimtevaart te bevorderen. “Wij fungeren echt als springplank.”

“Er was behoefte aan een plek om innovaties door te ontwikkelen”, vertelt Verdegaal over de start in 2020. “Toen de ruimte boven in de faculteit vrijkwam, konden we die plek creëren. Wij geloven dat samenwerkingen leiden tot de beste innovaties. En die samenwerking stimuleren we hier van harte.” De community telt 36 startups waarvan 14 kantoor hebben bij de Aerospace Innovation Hub. Ook dreamteams AeroDelft en Tumbleweed zijn er gevestigd.