Delft Academic Shop (DA-SH) sluit de deuren per 31 december

Nieuws - 26 oktober 2022 - Communication

Beste medewerkers van de Faculteit IO,

Helaas komen wij met het slechte nieuws dat Delft Academic Shop (DA-SH) per 31 december zijn deuren gaat sluiten.

Wij hebben sinds juli vorig jaar ons uiterste best gedaan de winkel rendabel te maken, maar dat is mede door de invloed van diverse externe factoren niet gelukt. Sinds de coronacrisis is het veel minder druk op de campus en vorig jaar zijn wij vanwege de coronamaatregelen zelfs enkele weken helemaal dicht geweest. Ook wordt onderwijsmateriaal steeds vaker gedigitaliseerd, waardoor het aantal verplichte en aanbevolen boeken drastisch afneemt.

Voor dit jaar hadden wij ondanks alles gerekend op een omzetstijging. Die is echter uitgebleven omdat door de extreem hoge inflatie veel studenten niet meer alles kunnen kopen wat ze willen of nodig hebben.

Het bestuur van de bv waartoe DA-SH behoort heeft daarom besloten niet het onvermijdelijke faillissement af te wachten, maar voor die tijd al te stoppen met de winkel zodat wij alles netjes kunnen afwikkelen, zowel voor onze leveranciers als onze klanten.

De komende weken zal het nog ‘business as usual’ zijn, al zullen lang niet alle artikelen die uitverkocht zijn meer bijbesteld kunnen worden.

Bestellingen kunt u nog plaatsen tot en met 2 december. Daarmee bedoelen wij artikelen die niet op voorraad zijn en cadeaubonnen. Artikelen uit de voorraad kunnen nog tot en met 16 december op baancode geleverd worden. Daarna is alleen contante betaling of betaling met pin/creditcard nog mogelijk.

Wij willen u allen hartelijk danken voor uw klandizie, uw vertrouwen, en zeker ook voor de manier waarop wij in de IO-gemeenschap zijn opgenomen en de prettige sfeer die wij hebben mogen ervaren. Wij hebben hier met veel plezier gewerkt en zullen de faculteit en onze klanten heel erg gaan missen.

Met vriendelijke groet,

Dennis Herman