Sociale veiligheid & Inclusie: Help het authenticiteitsdilemma te kraken voor meer impact en werkplezier

Nieuws - 22 september 2022 - Communication TNW

De decaan (Paulien Herder) en diversity officer (Bertus Beaumont) nodigen alle stafleden, studenten en gasten van de faculteit uit om mee te doen aan een interactief panel-publiek gesprek met lunch waarin we samen een oud dilemma gaan onderzoeken dat ons onnodig beperkt in ons professionele succes en welzijn, en in het vermogen van de faculteit om een belangrijke sociale verantwoordelijkheid te nemen. Woensdag 5 oktober, 12.45-13.30, Kronigzaal, eerste verdieping van Gebouw 58. Je kunt je hier registreren.

We zijn een dynamische, open gemeenschap van getalenteerde mensen met een missie. Desondanks hebben we allemaal wel eens moeite om ons talent op een fijne en efficiënte manier in te zetten. En daarnaast is het zo dat sommige van ons, los van talent, meer moeite moeten doen dan anderen om succesvol te zijn in de faculteit. Het goede nieuws is dat we dit voor een groot deel kunnen voorkomen.

Onze moeite en ongelijkheid komen deels voort uit een laag niveau van sociale veiligheid en beperkte inclusie die ervoor zorgen dat we geen vragen stellen, ons niet uitspreken en zo niet tot effectieve collectieve oplossingen komen. De faculteit wil dit verbeteren, maar deze ambitie confronteert ons met een dilemma: We kunnen onszelf en anderen helpen door meer authentiek en open te zijn, maar zijn bang voor de negatieve gevolgen van het doorbreken van de (impliciete) conventies die bepaald worden door onze huidige niveaus van sociale veiligheid.

Tijdens dit interactieve panel-publieksgesprek gaan we op een open manier de impact van deze catch-22 op ons succes en welzijn onderzoeken en kijken naar oplossingen. Het evenement is onderdeel van de TU Delft Diversity Week (3-7 oktober). Bekijk andere interessante evenementen die je kunt bijwonen hier: Diversity & Inclusion Week