Competitie "Learning to Run a Power Network" (L2RPN) Delft 2023

Nieuws - 24 mei 2023

De TU Delft organiseert de "Learning to Run a Power Network" (L2RPN) competitie 2023. L2RPN is een reeks wedstrijden die ontworpen zijn om een Artificial Intelligence (AI) agent te trainen om een elektriciteitsnetwerk te beheren. De L2RPN Delft 2023 competitie biedt studenten en onderzoekers in Nederland een spannende en exclusieve kans om hun AI-oplossingen te testen tegen andere oplossingen in een realistische en uitdagende omgeving, samen te werken met andere vernieuwers en prijzen tot € 1500 te winnen.

De wedstrijd begint met een startbijeenkomst op 7 juni. Locatie: TU Delft, Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde & Informatica, D@ta Hall, Mekelweg 4, of doe online mee. De top 3 teams van de competitie ontvangen hun prijzen tijdens de PowerWeb Conferentie op 27 september 2023. De competitie eindigt op 1 september. Bekijk de competitiewebsite voor uitgebreide informatie en aanmelding. Voor vragen: neem contact op met dai-energy-lab@tudelft.nl.

L2RPN Delft 2023 wordt georganiseerd door het Delft AI Energy Lab, onderdeel van het TU Delft AI Labs & Talent programma. Het Delft AI Energy Lab onderzoekt hoe nieuwe, op AI gebaseerde methoden het beheer van energiesystemen op basis van hernieuwbare energiebronnen mogelijk kunnen maken. L2RPN Delft 2023 is een remake van de L2RPN-WCCI 2022 competitie en wordt mede ondersteund door RTE, de electriciteitsnetbeheerder van Frankrijk.