Rachel Benchaya-Gans ontvangt Open Education Ambassador Award

Nieuws - 09 maart 2023 - Webredactie

Proficiat aan Rachel Benchaya-Gans die de 2023 Open Education Ambassador Award uitgereikt kreeg door de TU Delft Extension School als erkenning voor haar inzet om haar kennis en leermiddelen openlijk te delen met de wereld. Ze is één van de acht docenten die de prijs heeft ontvangen.

Vooral haar bijdrage aan openheid via de MOOC Smart and Sustainable Cities: New Ways of Digitalisation & Governance, is het vermelden waard. Het resulteerde in een volledige reeks open leermiddelen (OER), zoals lesgidsen, gedetailleerde referentiecurricula, opdrachten, casestudies en videotranscripties in drie talen (Engels, Portugees en Spaans). Daarnaast heeft de MOOC geleid tot een samenwerking met verschillende instellingen voor hoger onderwijs in Latijns-Amerika, die deze OER nu uitgebreid gebruiken in hun campusonderwijs - net als de TU Delft, waar de cursus deel uitmaakt van de keuzevakken van de faculteit.

Lees het hele bericht hier.