News and Agenda

23 februari 2024

Volledig geautomatiseerd robotteam verwijdert met succes afval van zeebodem, nu moet het sneller en dieper

Een consortium van Europese onderzoekers, onder leiding van de TU Delft, heeft een functioneel team van slimme robots gemaakt die afval van de zeebodem kunnen opruimen. Het SeaClear-systeem heeft zijn laatste reeks testen in zowel helder als troebel water met succes doorstaan.

29 juni 2023

Drie Vidi's voor 3mE: Wouter Westerveld, Remco Hartkamp en Carlas Smith

Acht onderzoekers van de TU Delft waarvan drie van de faculteit 3mE, te weten Wouter Westerveld, Remco Hartkamp en Carlas Smith, ontvingen vandaag een Vidi-subsidie in juni voor hun onderzoeksvoorstel.

16 maart 2023

Winnaar TU Delft Energy Paper Award

Maarten van den Broek (DCSC) is de winnaar van de TU Delft Energy Paper Award met de ontwikkeling van een algoritme dat zorgt voor een hogere energieopbrengst uit windparken.

02 februari 2023

Mohammad Khosravi has been granted the Swiss Federal Institute of Technology medal

Mohammad Khosravi has been granted the ETH (Swiss Federal Institute of Technology in Zürich) medal for his doctoral thesis titled "Side-Information in Linear and Nonlinear System Identification".

31 oktober 2022

Jan-Willem van Wingerden in diverse media

26 september 2022

Bart De Schutter in diverse media

19 september 2022

TU Delft opent wereldwijd unieke windtunnel

Windmolens worden steeds groter en de windsnelheid is nooit gelijk op ieder stukje rotor – het ronddraaiende deel van een windturbine. Het is daarom belangrijk om experimenten te verrichten met niet-uniforme windvelden: velden waarin de windsnelheid niet gelijk is op iedere plek. Met de opening van het Wind AI Lab van de TU Delft, een wereldwijd unieke windtunnel, wordt dit mogelijk.

04 juli 2022

Drie Vidi’s voor faculteit 3mE

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft 101 ervaren onderzoekers een Vidi-financiering van 800.000 euro toegekend. Acht Vidi’s gaan naar Delftse toponderzoekers, waarvan maar liefst drie onderzoekers werkzaam zijn bij faculteit 3mE: Michael Wiertlewski, Willem Haverkort en Kim Batselier. Met deze toekenning kunnen zij de komende vijf jaar een eigen, vernieuwende onderzoekslijn ontwikkelen en een onderzoeksgroep opzetten.

04 juli 2022

Peyman Mohajerin Esfahani has been granted the European Control Award

Peyman Mohajerin Esfahani, associate professor at the Delft Center for Systems and Control, has been granted the 2022 European Control Award (ECA). This award is in recognition of Peyman’s fundamental contributions to “data-driven optimization and control, and distributional robust decision-making”.

27 juni 2022

Carlas Smith in diverse media