09 december 2021

TU Delft gaat binnen SH2IPDRIVE maritieme sector helpen vergroenen

25 ondernemingen en kennisinstellingen in de maritieme industrie hebben zich verenigd binnen SH2IPDRIVE: Sustainable Hydrogen Integrated Propulsion Drives. In dit innovatieprogramma gaan ze samen aan de slag om scheepvaart op waterstof mogelijk te maken.

30 november 2021

Onderzoek naar modder vergt multidisciplinaire aanpak

Mudnet, het Delftse multidisciplinaire team dat bestaat uit maritieme -en civiele ingenieurs die onderzoek doen naar de eigenschappen van modder, won deze week de NWO ‘Team Science Award’. Het team werd geprezen om de grote diversiteit aan expertise in dit onderwerp.

11 november 2021

Peter Wellens in diverse media

19 oktober 2021

David Fidalgo Domingos, Peter Meijers and Panagiota Atzampou in diverse media

16 september 2021

Position paper: AI als versneller van de energietransitie

Een significante bijdrage leveren aan het creëren van kansen voor een CO2-vrij energiesysteem, daar werken meer dan 150 vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, kennisinstellingen en de overheid aan binnen de Nederlandse AI coalitie. De werkgroep Energie en Duurzaamheid heeft samengewerkt aan het position paper ‘AI als versneller van de energietransitie‘ waarin de kansen voor een CO2-vrij energiesysteem uiteen worden gezet. Onderzoekers van de TU Delft hebben in de kerngroep een actieve bijdrage geleverd aan deze agenda.

08 september 2021

Rudy Negenborn in diverse media

02 september 2021

Peter Wellens beste docent van het jaar 2020-2021

‘’Ik geef geen onderwijs maar ik geef feedback’’, aldus Peter Wellens. Hij is verkozen tot docent van het jaar 2020-2021 op de Faculteit 3mE.

02 september 2021

Uitslag verkiezing beste 3mE docent 2020-2021

Alle studenten van faculteit 3mE mochten stemmen voor de beste docent 2020-2021. Hiermee tonen ze hun waardering voor de unieke en creatieve wijze waarop de betreffende docenten onderwijs geven.

01 juli 2021

Horizon 2020-financiering voor MAGPIE-project

Onderzoekers van 3mE en EWI van de TU Delft en van twee organisaties binnen de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) maken deel uit van een project dat bijna € 25 miljoen aan EU-financiering heeft gekregen voor een project met als doel de duurzaamheid van havens in de Europese Unie te verbeteren.

10 juni 2021

Koersen op AI - Maritieme ambities op het gebied van Artificiële Intelligentie in Nederland

De maritieme sector neemt een voortrekkersrol op het vlak van Artificiële Intelligentie (AI). Meer dan zestig vertegenwoordigers vanuit het maritieme bedrijfsleven, kennisinstellingen en de overheid hebben binnen de Nederlandse AI coalitie (NL AIC) samengewerkt aan een gezamenlijke agenda. Vandaag publiceert de werkgroep Haven en Maritiem van de NL AIC het position paper ‘Koersen op AI’, waarin de maritieme ambities op het gebied van AI uiteen worden gezet. Onderzoekers van de TU Delft hebben in de kerngroep een actieve bijdrage geleverd aan deze agenda.