News and agenda

25 maart 2024

Isabell Bagemihl wins the Best Energy Paper 2023

"Techno-economic Assessment of CO2 Electrolysis: How Interdependencies between Model Variables Propagate Across Different Modelling Scales"

07 februari 2024

Intreerede: ‘Warmte verhandelen voor een duurzame toekomst’

Warmte kopen en verkopen. Dat is het ultieme doel van TU Delft hoogleraar Heat Transformation Technology Kamel Hooman. In de toekomst kunnen consumenten de warmte die ze niet gebruiken opslaan en weer verkopen in een markt. Op deze manier kan het totale energieverlies gehalveerd worden. Cruciaal hierbij is dat warmte efficiënt opgeslagen en getransporteerd kan worden. Hoe Hooman dat wil bereiken licht hij toe in zijn intreerede op 7 februari.

19 januari 2024

Earl Goetheer in Trouw over het vastleggen van CO2 in water

Biedt dit een uitkomst bij het oplossen van de klimaatcrisis? En wat zijn de gevolgen voor het zeeleven?

18 januari 2024

Intreerede: 'Fundamentele kennis over thermische vloeistofkunde is cruciaal om energietransitie te versnellen'

In zijn intreerede op 19 januari stelt Rene Pecnik, hoogleraar Thermal and Fluids Engineering aan de TU Delft, dat meer fundamenteel inzicht in de thermische vloeistofkunde nodig is om efficiënte en betrouwbare apparatuur te ontwerpen die bijdraagt aan de energietransitie.

03 oktober 2023

Sebastian Fajardo Bernal in diverse media

29 juni 2023

Drie Vidi's voor 3mE: Wouter Westerveld, Remco Hartkamp en Carlas Smith

Acht onderzoekers van de TU Delft waarvan drie van de faculteit 3mE, te weten Wouter Westerveld, Remco Hartkamp en Carlas Smith, ontvingen vandaag een Vidi-subsidie in juni voor hun onderzoeksvoorstel.

16 mei 2023

Sikke Klein in diverse media

13 april 2023

Othon Moultos ontvangt NWO OTP-subsidie van 1 miljoen euro voor onderzoek naar waterbehandeling

Het bestuur van NWO-domein Toegepaste en Technische Wetenschappen (TTW) kent aan zeven onderzoeksprojecten subsidie toe via het Open Technologieprogramma, een programma dat bedrijven en andere organisaties de mogelijkheid biedt om mee te doen aan wetenschappelijk onderzoek dat moet leiden tot toepasbare kennis. Een van de zeven voorstellen is toegekend aan Othon Moultos.

17 maart 2023

Ad van Wijk in diverse media

13 maart 2023

Earl Goetheer in diverse media