Laatste Nieuws

870 resultaten

Overheid gaat flink investeren in techniekonderwijs

21 maart 2024

Dr. Zeki Erkin participated in the DBC Deep Dive: The promises and challenges of AI and crypto applications.

Jack Pronk receives the 2024 Novozymes Prize

20 maart 2024

TU Delft steekt energie in verbeteren sociale veiligheid

Nieuw Mangrove Living Lab vanuit samenwerking met TU Delft

In Vietnam is het nieuw opgerichte Mangrove Living Lab in gebruik genomen. Hier worden ideeën getest voor herstel van mangrovebossen om de Mekongdelta te beschermen tegen water. Vandaag bracht minister Mark Harbers van Infrastructuur en Waterstaat een bezoek aan het lab, dat is ontstaan uit jarenlange samenwerking op het gebied van onderwijs en onderzoek tussen TU Delft en Thuy Loi University in Hanoi.

19 maart 2024

Kwelder op de proef gesteld in stroomgoot

Bieden kwelders een natuurlijke bescherming tegen overstromingen? Onderzoekers van het project 'Living Dikes’ brachten 62 grote blokken kweldergras van de kust van Friesland naar de Deltagoot bij Deltares. Door het weken bloot te stellen aan extreme golven wordt nu onderzocht wat het dempende effect is van kwelders op de golven.

14 maart 2024

Baanbrekend nieuw MasterPlus programma in optica en fotonica

13 maart 2024

TU Delft presenteert de negen Beste Klimaat- en Energiepublicaties

Negen jonge onderzoekers dingen mee naar de beste klimaat- en energiepublicatie van 2023

08 maart 2024

ENHANCE+ Kick-Off welcomed over 130 representatives from our 10 partner universities to Berlin

On the 22nd and 23rd of February 2024, the ENHANCE+ project Kick-Off in Berlin marked a pivotal moment in the ENHANCE journey to actively shape European Education of the future. During two dynamic days, more than 130 representatives of the Alliance’s ten partner universities gathered in Berlin to officially welcome the new project phase ENHANCE+ and to continue the hard work that has taken place since its formal initiation past November.

07 maart 2024

Ballontelescoop GUSTO landt op Antarctica na recordvlucht

Na een recordvlucht van 57 dagen, 7 uur en 38 minuten boven Antarctica voltooide NASA’s ballontelescoop GUSTO haar missie met een parachutelanding op het ijs. De missie was ontworpen voor 55 dagen in de lucht. GUSTO heeft spectra verzameld van gas- en stofwolken in onze Melkweg en een naburig sterrenstelsel met ver-infrarood camera’s, ontworpen door SRON en TU Delft.