Laatste Nieuws

870 resultaten

05 maart 2024

Zwanet van Lubek nieuwe algemeen directeur AMS Institute

Het bestuur van ‘Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions’ (AMS Institute) heeft Zwanet van Lubek per 1 mei 2024 benoemd als Algemeen Directeur van AMS Institute. Zij volgt Kenneth Heijns op, die sinds eind 2017 deze functie heeft vervuld.

01 maart 2024

TU Delft benadrukt noodzaak permanente verbetering sociale veiligheid

In reactie op het rapport van de onderwijsinspectie (OI) naar de sociale veiligheid onder medewerkers op de universiteit benadrukt TU Delft dat sociale veiligheid prioriteit, permanente aandacht en verbetering verdient.

29 februari 2024

Vici’s voor drie Delftse toponderzoekers

27 februari 2024

Casey Deccio (Brigham Young University) gives a Cybersecurity talk

21 februari 2024

Hoe elektronica bevriezen helpt om qubits aan te sturen

19 februari 2024

Delftse onderzoekers zetten volgende stap naar betere batterijen met breed beschikbare materialen op basis van Na-ionen

Delftse onderzoekers ontwikkelen batterijen die sneller kunnen opladen, stabielere opslag bieden en van duurzame materialen worden gemaakt die goed beschikbaar zijn. Hiermee bieden ze een goedkoper alternatief voor lithium-ion batterijen die bestaan uit zeldzame materialen en een hoge CO2 footprint hebben.

16 februari 2024

Programma voor groen staal ontvangt officiële goedkeuring en kan van start

Het programma Groeien met Groen Staal heeft op 12 februari de officiële goedkeuring ontvangen voor een subsidie van meer dan 100 miljoen euro uit het Nationaal Groeifonds. Zo’n 22 miljoen euro hiervan is bestemd voor de TU Delft. Het programma heeft tot doel wetenschappelijke kennis en technologie te ontwikkelen voor duurzame staalproductie.

16 februari 2024

Verhoog de betrouwbaarheid van rankings door je mening te delen

Wederom negatief NRC-artikel

TU Delft betreurt dat NRC voor de derde keer op rij een negatief artikel schrijft over de TU Delft, dit keer over de interne projectadministratie binnen TU Delft van jaren geleden die – helaas – mede steunt op indrukken van anonieme bronnen.

13 februari 2024

Cynthia Liem ontvangt Women in AI Nederland Diversity Leader Award

Cynthia Liem, universitair hoofddocent van de afdeling Intelligente Systemen, is erkend met de Women in AI Nederland Diversity Leader Award 2024. Dit benadrukt haar bijdragen aan het verbeteren van diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit binnen de sector kunstmatige intelligentie (AI).