Laatste Nieuws

870 resultaten

01 februari 2024

New network to build the first realistic thermomagnetic generator for waste heat recovery

TU Delft leads HEAT4ENERGY, a European consortium, dedicated to develop thermomagnetic devices and novel materials to harvest heat from data centres, food, pulp and paper industries and convert this waste heat to electricity. This project ticks all the boxes: energy transition, decarbonising, low and high power devices for conversion of waste heat to electricity, energy storage, finding alternatives for critical raw materials, developing new materials and most important of all: training of a next generation of European experts.

26 januari 2024

TU Delft Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek neemt maatregel voor 30% vrouwelijke instroom in de bacheloropleiding

Het percentage vrouwelijke studenten dat start in de bachelor Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek aan de TU Delft groeit al een aantal jaren eigenlijk niet meer. Het percentage ligt op dit moment rond de 20%. “Dat is wat ons betreft niet genoeg. We willen het aandeel daarom in een keer laten groeien tot 30% bij de instroom van het komende studiejaar”, aldus Directeur Onderwijs Joris Melkert.

26 januari 2024

Reactie TU Delft NRC artikel

25 januari 2024

Fujitsu en Technische Universiteit Delft richten quantumlab op

Industrie-academische samenwerkingslocatie bevordert de ontwikkeling van geavanceerde quantumcomputingtechnologieën

25 januari 2024

Social living room Exhale officieel geopend

Op vrijdag 19 januari 2024 opende Exhale, a social living room powered by X, officieel haar deuren. Honderden studenten van de TU Delft bezochten Exhale om voor het eerst kennis te maken met de ruimte, samen te komen en te genieten van lekker eten en goede muziek.

23 januari 2024

Nieuwe website helpt eHealthtools voor iedereen bruikbaar te maken

eHealthtools kunnen een oplossing bieden voor het schrijnend tekort aan zorgpersoneel. Maar niet iedereen heeft de technische skills om met deze tools aan de slag te gaan. Daarom hebben promovendi Jasper Faber en Isra Al-Dhahir een website ontwikkeld waar ontwikkelaars van eHealthtools terechtkunnen voor praktische informatie, met als doel de groeiende gezondheidskloof te dichten. “Denk aan praktische tips, do’s en don’ts.”

23 januari 2024

Interview met Judith Rietjens: “We moeten het gesprek terug gaan koesteren”

Judith Rietjens is hoogleraar aan de faculteit Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft en aan de afdeling Maatschappelijke Gezondheidszorg van het Erasmus MC. Op 26 januari geeft ze haar Inaugurele Rede in de Aula van de TU Delft. Hoe ontstond haar onderzoekslijn? Waarom kwam ze naar de faculteit Industrieel Ontwerpen? Hoe ziet zij het zorgsysteem verder evolueren? Je ontdekt het in dit interview.

16 januari 2024

Interview with Dr. Jalal Kazempour: insights on priorities for the energy transition, barriers, and modelling

16 januari 2024

TU Delft celebrated 182nd Dies Natalis and Delta week