Secrets of the TU Delft

Nieuwsgierig?

Ben jij ook nieuwsgierig naar wat er zich allemaal afspeelt op een technische universiteit? Kom en ontdek nu de labs en onderzoeksfaciliteiten van de TU Delft! Het Science Centre Delft biedt de unieke rondleiding, the Backstage Tour: "Secrets of the TU Delft" aan. Samen met een student-gids van de TU Delft bezoek je verschillende locaties op de campus tijdens deze rondleiding. Bekijk hoe de onderzoekers bezig zijn om Nederland te beschermen tegen al het water of beleef absolute stilte in de Dode kamer. Bij een bezoek aan de Dream Hall krijg je de mogelijkheid om verschillende bekende projecten van dichtbij te bekijken. Kortom de manier om de geheimen van de TU Delft te ontdekken.

Locaties

Tijdens de tour zullen er 5 à 6 bijzondere locaties op de campus worden bezocht. Omdat de TU Delft in eerste instantie een onderwijs- en onderzoeksinstituut is, gaat onderzoek altijd voor en kunnen wij niet garanderen dat alle locaties toegankelijk zijn. De invulling van de tour verschilt daarom per keer. Hieronder vindt u een korte beschrijving van enkele van de locaties die tijdens de tour worden aangedaan.

Dode Kamer

In deze an-echoische ruimte wordt een ruimte gesimuleerd zonder wanden. Door de geluidsgolven volledige te dempen kan hier onderzoek gedaan worden naar de richting van geluid.

Dream Hall

In deze hal werken studenten een jaar lang aan bijzondere projecten. Bekende voorbeelden uit deze hal zijn het project MARCH exoskeleton en Eco-runner auto op waterstof.

Sleeptank

In dit 142 meter lange bassin wordt onderzoek gedaan naar de invloed van golven op de stabiliteit van boten.

Waterlab

Een groot deel van Nederland bevindt zich onder de zeespiegel. Om toch droge voeten te blijven houden, wordt hier onder andere onderzoek gedaan naar de stevigheid van dijken.