08 oktober 2018

Omgaan met waardeconflicten in zakelijke trajecten

Een open access tutorial wordt ontwikkeld om creatieve professionels te helpen omgaan met waardeconflicten in zakelijke trajecten. Het gezamenlijke onderzoek tussen BK Bouwkunde en de faculteit Industrieel Ontwerpen zal leiden tot een tutorial.

26 september 2018

Concrete cultural heritage

Concrete heritage buildings from the 20th century are at risk, due to the late recognition of their value and the experimental use of materials and technologies. Barbara Lubelli and Silvia Naldini (AE+T) are part of an international research team, aiming to develop a multidisciplinary approach for historic concrete conservation.

26 september 2018

Hyperloop station voor Amsterdam

Studenten van Building Technology hebben in samenwerking met ProRail ontwerpen gemaakt voor een Hyperloop station bij Amsterdam Bijlmer Arena. Tijdens de Innovation Expo op 4 oktober laten zij zien wat Hyperloop kan betekenen voor passagiers, stations en de stad.

30 augustus 2018

De waarde van erfgoed begrijpen is essentieel voor het ontwerpen van duurzame steden

Ana Pereira Roders is hoogleraar Heritage and Values. Deze leerstoel richt zich op het begrijpen van de culturele, sociale, ecologische en economische waarden van erfgoed en de invloed hiervan op de duurzaamheid van steden. Eén van de voornaamste doelen is om nieuwe geïntegreerde toetsingskaders te definiëren, te ontwikkelen en te testen, zodat het behoud van erfgoed wereldwijd beter kan worden bewaakt en versterkt.

16 augustus 2018

Alles wat je moet weten over klimaatinstallaties

Klimaatinstallaties kunnen worden ontworpen om een gezond en comfortabel binnenklimaat te realiseren, waarbij ook sprake is van een goede energetische en economische balans. Hoogleraar Indoor Environment Philomena Bluyssen schreef de beknopte gids ‘Wat je moet weten over klimaatinstallaties’, waarin zij uitlegt hoe dit kan worden bereikt.

12 juli 2018

Circulariteit in 2050: hoe?

Nederland moet zich voor 2050 ontwikkelen naar een volledig circulaire economie. Maar wat betekent dat, kan het überhaupt en waar lopen we tegenaan indien we dit willen bereiken? Daar gaat de onlangs verschenen publicatie ‘Circulariteit - op weg naar 2050?’ over.

05 juli 2018

Explore all facets of the built environment

BK Bouwkunde is represented at the Venice Biennale 2018 through a multitude of different types of projects. The exhibitions can be found in pavilions and in palazzos in the city centre: from a research exhibition to an installation, from student work to a dance performance, from a traveling exposition to young architectural talent.

28 juni 2018

Akoestisch effectief gevelontwerp

De spiegelgladde façades die de hedendaagse hoogbouw kenmerken zien er strak uit, maar dragen door geluidsreflectie sterk bij aan de herrie in de stad. Promovendus Jochen Krimm pleit voor gevels met structuur en voor verplichte akoestische tests voor ieder hoog gebouw.

26 april 2018

Andy van den Dobbelsteen ontvangt Koninklijke Onderscheiding

Vandaag werd BK hoogleraar Andy van den Dobbelsteen verrast met een Koninklijke Onderscheiding tijdens de Nationale Lintjesregen. Op het stadhuis van Delft ontving hij de onderscheiding 'Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw' uit handen van de burgemeester van Delft, Marja van Bijsterveldt.

24 april 2018

Mohawkpodium te zien tijdens OWEE 2018

Het Mohawkpodium, een uitvouwbaar, autonoom podium ontworpen door Ate Snijder (AE&T), zal als podium worden gebruikt tijdens de OWEE-introductieweek 2018. De op transformers geïnspireerde podiumtent is ontworpen als mobiele locatie voor optredens met een uniek eigen karakter.