Filosofisch café: Manipulatie in de media en de politiek

23 november 2017 20:00 t/m 21:30 - Locatie: Theater De Veste - Door: Theater De Veste | Zet in mijn agenda

Dan Hassler-Forest
Toegang € 5. Kaarten verkrijgbaar via theaterdeveste.nl

Wanneer er een vlekje aan politici zit, dan komt dat vaak voor of na de verkiezingen aan het licht, wanneer ze ineens landelijk in het nieuws komen. Nieuwsgierige journalisten gaan dan spitten in het verleden. Maar in het “fake news”-tijdperk van Trump en Brexit lijken de oude regels niet meer op te gaan. We hebben meer vrije toegang tot informatie dan ook, maar het is moeilijker dan ooit om te weten wanneer we gemanipuleerd worden. Hoe gaan massamedia om met deze veranderende wereld? Hoe spelen politici erop in? En wat moeten wij doen om nieuwe vormen van manipulatie te herkennen?

Het Filosofisch Café is een initiatief van Studium Generale TU Delft en Theater de Veste en vindt dit seizoen meerdere keren plaats.

Dr. Dan Hassler-Forest is universitair docent Media- en Cultuurwetenschappen aan de Universiteit Utrecht.